Storfjordens Automobil Klubb

Veteranbilklubben for hele Sunnmøre

Styresnekka på Jaguaren har egentlig fungert greit, men har ikke tidligere vært overhalt, og etter at den fikk påfyll av olje i fjor har den lekket seig olje.
Engelske biler markerer alltid revir med en oljeskvett, men jeg hadde i praksis bare to alternativ. 
1) Vente til snekka var tom for olje. 2) Reparere.
Ny/overhalt snekke koster ca kr 5000++, mens oljepakninger koster bare noen små kroner fra S.G. Barrat i England. For en sunnmøring med  manglende selvinnsikt og god tid som pensjonist, var valget lett. I fall jeg ikke fikk det til, ville det jo uansett være lite tapt på å gjøre et forsøk.

Som i de fleste tilfeller er dørstokkmila lengst, for med en god manual fra Haynes gikk jobben egentlig greit
Jeg strevde fælt med å få på plass alle 51 kulelager kulene, men fant etter hvert ut hvordan det skal gjøres uten at de kommer ut igjen i andre enden. Avsnittet med følere for å kontrollere slakk fant jeg likevel ut at jeg måtte bla forbi, men fjernet et skims for å stramme litt.

Jeg brukte sikkert mange ganger så lang tid som en proff, men det spiller ingen rolle,- tiden ville jeg kastet bort på noe annet, og det er alltid artig å prøve seg på noe en ikke har gjort før. 

Vedlagt viser noen bilder underveis.

Snekka i alle sine smådeler.

Tanna ute - klar for rengjøring                                  


 Ferdig reparert - klar for remontering

 

 

Ingen bilder

LOGG INN 

for å se kjøretøyregister og andre sider forbeholdt medlemmer

FacebookTwitterGoogle Bookmarks
Ingen bilder

SAK hjulhuset

Copyright © 2013. All Rights Reserved.